Marketing Manager

I hjertet av vår virksomhet ligger lidenskap, evolusjon og et urokkelig ønske om å gjøre bildrømmer til virkelighet. Vi er ikke interessert i å være nummer to - vi er her for å være nummer én.

Til en nyopprettet felles rolle for Porsche Center Oslo, Asker & Bærum og Gardermoen, søker vi en dyktig Marketing Manager som vil være ansvarlig for å utvikle og implementere felles markedsføringsstrategier for disse 3 Centre som setter vår merkevare i forkant av konkurransen.

Arbeidsgiver
Porsche Center stor-Oslo
Stillingstittel
Marketing Manager
Søknadsfrist
Snarest
Adresse

Kontaktinformasjon

Kontaktperson
Knut Forså
Søk her

Om arbeidsgiveren

“In the beginning, I looked around and could not find quite the car I dreamed of.
So I decided to build it myself.»

Ferdinand Porsche oppsummerer her hva Porsche er som merkevare, som selskap, som bilprodusent og som arbeidsgiver.  

Porsche-ideen har produsert unike sportsbiler som Porsche 356, 911 og nå sist Taycan og Macan. Med kombinasjonen av tradisjon, innovasjon og våre ansattes Porsche-typiske – ja noen ganger ukonvensjonelle tenkemåter gjør vi bildrømmer til virkelighet og har alltid “litt mer” i våre kundearrangementer.

PORSCHE har en helt unik posisjon i Sports- og Premium bilsegmentet, med en svært godt befestet posisjon i Norge.

Les mer

For vi i PORSCHE er ikke de som følger strømmen - vi skaper den!

I hjertet av vår virksomhet ligger lidenskap, evolusjon og et urokkelig ønske om å gjøre bildrømmer til virkelighet. Vi er ikke interessert i å være nummer to - vi er her for å være nummer én.  

Så hvis du har en brennende lidenskap for markedsføring og en uovervinnelig vilje til å lykkes, vil du føle deg hjemme hos oss.

Rollen byr på store mulighetsrom for å sette ditt personlige preg på denne. Et betydelig spillerom innenfor det faglige får du også i forhold til valg av kanaler, former og tekst – så lenge du selvsagt holder deg innenfor PORSCHE CI.

KRAV, ØNSKER OG FORVENTNINGER
Overordnet så søker vi en faglig dyktig fullskala Marketing Manager som har en dokumenterbar historikk i å dyrke frem, utvikle og implementere unike planer og idéer.  

Du er god på å sjonglere tiden du bruker på det strategiske arbeidet og tiden du bruker på gjennomføring og egenproduksjon.  

Du vil ha et overordnet ansvar for all marketing og eventer for disse 3 centre, noe som også betyr å lede dynamiske team på tvers av avdelinger, inspirere dem, bistå dem og delta sammen dem i arbeidet med å omgjøre planer til effektive handlinger som skaper økt fokus, trafikk og omsetning.  

Du er råsterk på analyse av markedstrender og data for å identifisere muligheter og utfordringer, og utvikle taktiske planer for å håndtere dem.  

Viktige arbeidsoppgaver vil være:

  • Utvikle og forankre årlig markedsplan og markedsbudsjett for de nevnte 3 Porsche Centre (PC) i samarbeid med lokale daglig ledere og ledergrupper
  • Sikre at alt materiell, annonsering, eventer og aktiviteter som PC gjennomfører er i henhold til CI
  • Planlegge og utføre utsendelser av digitale nyhetsbrev og kampanjer gjennom Loopify
  • Bidra til å introdusere digitale løsninger/touchpoints i butikk
  • Planlegge og bidra i gjennomføring av markedsaktiviteter – eventer, travel club, kjøreopplevelser etc
  • Planlegge og gjennomføre kommunikasjons- og annonseringsaktiviteter
  • Initiere og forvalte sponsorater på vegne av PC
  • Planlegge og følge opp lokal innholdsproduksjon  
  • Koordinere kontakt med byråer og andre eksterne samarbeidspartnere på markedssiden
  • Hovedansvar for planlegging av all markedsføring hos PC og Porsche Studio, i tett kontakt med lokalt ansvarlige begge steder
  • Ansvarlig for oppfølging av tilleggsressurser på markedssiden

NØDVENDIGE FERDIGHETER & KVALIFIKASJONER:
Rollen har det hele og fulle fagansvaret, men personalansvaret for de lokale ressurser sorterer under lokal daglig leder. Du bør derfor ha en bevist historikk i å suksessfullt lede større og komplekse produksjoner eller prosjekter som har mange involverte.

En kvalifisert søker

  • Når det kommer til utdannelse ønsker vi at du har en høyere relevant utdanning, fortrinnsvis innen økonomi med marketing, markedsføring, reklame, kommunikasjon eller prosjektledelse
  • Noen års erfaring innen markedsføring, med minst 2-3 år i ledende stillinger fra tilsvarende eller nærliggende rolle, alternativt fra større komplekse produksjoner eller prosjekter fra mediebyrå med fullt P/L ansvar
  • Kompetanse innen digital markedsføring og mediekjøp og medieplanlegging er ønskelig.

Videre er det viktig at du som person

  • Har bevisst suksess med å skape og gjennomføre strategier som gir målbare resultater
  • Har en ubøyelig evne til å trives under press og en lidenskap for å vinne
  • Er en strategisk tenker med et skarpt analytisk sinn og en kreativ vri
  • Er en naturlig leder med en unik evne til å motivere og inspirere andre
  • Har svært god kunnskap og forståelse for hvordan digitale verktøy og løsninger best kan bidra til økt oppmerksomhet, trafikk og økt omsetning
  • Har kremmerånd, gode holdninger og er innstilt på hardt arbeid for å oppnå gode resultater
  • Evner å se muligheter i utfordrende situasjoner

KRAV TIL SPRÅKKUNNSKAPER:

Norsk: Flytende, skriftlig og muntlig  
Engelsk: Flytende, skriftlig og muntlig
Tysk: Ønskelig, men er ikke påkrevet

ANDRE KRAV:

  • Førerkort klasse B
  • Plettfri vandel
  • Villighet og mulighet til å reise etter selskapets behov

Rette kandidat kan vente seg en svært spennende og utviklende jobb.  

KONTAKTINFORMASJON:

For ytterligere informasjon om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med
Knut Forså på tlf.; 909 24 341.  


Vennligst benytt skjemaet under til å registrere din CV og søknad.
Vi behandler alle henvendelser konfidensielt, om ønskelig i første omgang også overfor vår oppdragsgiver.
Søknadsfrist er 30. april 2024

Tiltredelse vil skje etter avtale.

Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Kontaktperson
Knut Forså
Søk her